Persianes avall: posem-hi remei
Ens trobem en un moment molt complicat als centres urbans, donada l’etapa final en l’extinció dels antics contractes de lloguer de locals comercials fixada per la Llei d’Arrendaments Urbans del 1994, que coincideix amb una caiguda a mínims històrics dels volums de consum. Així, després d’un llarg període en què la majoria de rendes s’han mantingut en valors per sota de mercat, ara toca renegociar molts contractes de lloguer de petits locals de comerç, hostaleria i tallers, i ja s’han aixecat veus d’alarma després dels primers anuncis de tancament de negocis històrics i emblemàtics. Els propietaris volen recuperar ràpidament el […]
Nous aires al comerç de Manresa
Els mitjans repeteixen un dia sí i l’altre també la infinitat de problemes que té el món, el proper i el llunyà. Avui tot se sap i els camins paral·lels d’informació fins i tot s’avancen a les notes de les agències. Davant de tot això el ciutadà sovint filtra, i fins i tot amb un aïllament involuntari tracta d’evitar ser atabalat en excés. Però difícilment pot escapar de la realitat propera. Preus en una òrbita superior a la que indica l’IPC, ingressos que no arriben a final de mes, amics, coneguts i saludats a l’atur o amb problemes a la […]
La Cambra, en un reportatge sobre comerç xinès
La Cambra de Comerç de Manresa ha participat en un reportatge del programa Els Matins, de TV3, sobre l’auge del comerç xinès. En el següent enllaç podeu consultar el vídeo del programa. La tertúlia i els reportatges sobre el tema en qüestió comencen a partir del minut 27 aproximadament. L’expansió silenciosa de la comunitat xinesa a Catalunya
Pop-up store. Obrir una botiga pensant en tancar-la
A ningú del sector del comerç se li passaria pel cap obrir una botiga amb l’objectiu de tancar-la al cap d’uns dies, unes setmanes a molt estirar. Doncs aquest és l’objectiu de les pop-up stores, botigues efímeres amb data de caducitat. Les pop-up stores van néixer a inicis de la passada dècada als països anglosaxons per dotar de vida locals buits i no trencar la continuïtat comercial dels centres comercials a cel obert, però ràpidament es van convertir en una oportunitat d’or per les grans marques per fer quelcom especial i de forma concreta. L’objectiu principal d’una pop-up store és […]