L’any 2015 serà l’any del turisme d’interior i de muntanya. Així ho ha anunciat la directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, que aquest matí ha participat en un esmorzar empresarial a la Cambra de Comerç de Manresa. Una cinquantena d’assistents, entre els quals alcaldes i tècnics municipals, així com representants d’empreses turístiques de tota la Catalunya Central, han escoltat els projectes que té el govern per impulsar el turisme a les comarques interiors.

L’enoturisme, l’oleoturisme o el camí ignasià són alguns dels grans valors de la comarca del Bages en matèria turística i que, segons la directora general, tenen un gran potencial de desenvolupament. Muro ha explicat el nou plantejament de l’Agència Catalana de Turisme a l’hora de promoure Catalunya com a destinació turística, i que es basa en la definició de sis grans categories d’experiències turístiques, tres de les quals estan relacionades d’una manera molt directa amb el turisme d’interior i de muntanya. Des de l’Agència Catalana de Turisme es treballa en la promoció d’aquestes propostes als mercats internacionals, però també en donar-les a conèixer entre els propis catalans. En aquest sentit, Muro ha anunciat una acció de difusió de gran format al centre de Barcelona per al proper mes de març en què el protagonista serà el turisme d’interior.

Al col·loqui amb els assistents, la directora general ha emplaçat a tots els agents turístics del territori a tenir una visió global i conjunta per tal de definir un producte diferenciat en el qual puguin complementar-se les experiències que ofereixen diferents destinacions. Muro s’ha mostrat satisfeta de la manera com s’està treballant a la comarca del Bages en matèria de turisme i en la gran evolució que s’ha viscut als darrers anys. Davant la propera obertura d’una nova convocatòria d’ajuts, ha convidat al territori a articular una proposta global i presentar-la.