Les Cambres de Comerç de Catalunya han donat avui el tret de sortida al projecte Aixeca, Activa i Accelera el teu negoci, una ambiciosa iniciativa on es destinaran més de 10 milions d’euros, que té com a objectiu ajudar a empresaris/es i autònoms amb dificultats a superar els efectes provocats per la crisi de la Covid-19.

Aquest pla és la continuació del projecte Que Cap Empresa Tanqui, engegat també per les Cambres a l’inici de la pandèmia i des del qual es van assessorar més de 2.000 empreses, principalment amb consultes sobre com accedir a ajuts públics, línies de crèdit i reorientació de
l’activitat.

Amb l’avenç de la pandèmia i l’empitjorament de la situació de moltes d’elles, les necessitats han canviat i és per això que les cambres de Catalunya han creat un pla específic ad hoc que aglutina totes les possibles necessitats que hi puguin tenir, des de finançament, creació de pàgines webs, ampliar la base de clients o renegociar els lloguers comercials.

Per aglutinar totes les peticions s’ha creat una pàgina web aixecaelteunegoci.cat, que les redireccionarà en funció de la necessitat a la cambra més propera o a la que ofereixi el servei, per tal que tothom se’n pugui beneficiar de tots els que hi ha disponibles, siguin serveis que tingui disponible la seva cambra o no. Hi haurà més de 50 serveis gratuïts, pensats amb una visió de 360 graus i organitzats en un total de vuit àrees temàtiques:

  1. Finançament: serveis d’assessorament per accedir a vies de finançament i consultoria sobre finances de projectes empresarials per a autònoms, emprenedors i empresaris.
  2. Emprèn: les cambres posen a disposició el Punt d’Atenció a l’Emprenedor per facilitar la tramitació de la constitució d’empreses i l’accés al Programa de Suport a Dones Emprenedores (PAEM). També s’hi inclouen serveis d’assessorament i formació.
  3. Reinventa’t: agrupa productes per donar idees a les empreses per replantejar el seu negoci, per exemple, programes de requalificació per a joves i majors de 45 anys, webinars i cursos de comercial i màrqueting per a empresaris.
  4. Networking: inclou serveis destinats a facilitar la presa de contacte entre empreses, així com la recerca de clients potencials, amb l’accés a bases de dades com la de Camerdata.
  5. Nous mercats: accés a consultors i tècnics de les Cambres per ajudar les empreses a iniciar-se en el comerç internacional amb programes d’iniciació i accés a subvencions.
  6. Mediació: aquesta àrea inclou els serveis de mediació de conflictes dels que disposen les Cambres de Comerç de Catalunya. En aquest sentit, hi haurà el servei de mediació immobiliària per atendre problemes amb el pagament dels lloguers de locals comercials, de renegociació de lloguers, de mediació concursal i empresarial.
  7. Nous canals: principalment agrupa serveis per a la digitalització de pimes i autònoms. S’oferirà el servei de creació de pàgines web gratuïtes i botigues online. També s’oferiran webinars per formar empresaris en competències digitals.
  8. Cessament d’activitat: en cas que una empresa hagi de tancar, s’ofereixen serveis d’acompanyament i assessorament en matèria laboral, fiscal i mercantil per assegurar que el procés es duu a terme sense riscos. Les cambres també obren la possibilitat als empresaris/es d’acollir-se al programa de Reempresa per donar noves oportunitats als negocis.

El projecte Aixeca, Activa i Accelera el teu negoci està fet a mida per a pimes i autònoms/es que passen per una situació complicada, atesa la situació excepcional provocada per la pandèmia. És el primer cop que les 13 Cambres de Catalunya s’uneixen en un projecte comú i hi destinen tots els recursos disponibles per superar la situació econòmica excepcional.