La Cambra de Comerç de Manresa és una de les 3 entitats que dona suport al manifest que denuncia les irregularitats del procés participatiu sobre la remodelació del carrer Guimerà de Manresa. A més de la Cambra, signen el document la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa i l’Associació de Comerciants del carrer Guimerà.

A continuació, podeu llegir el text complet d’aquest manifest:

El procés participatiu sobre la remodelació del carrer Àngel Guimerà és tendenciós, opac i ple d’irregularitats. L’enquesta que l’Ajuntament adreça als ciutadans està totalment esbiaixada tant en contingut com en la mostra escollida i la metodologia no és pública ni clara. A més a més, s’ha convertit en vinculant quan, en un principi no ho era, i habitualment mai ho han estat les propostes urbanístiques de qualsevol altre punt de la ciutat, privant als directament implicats – comerciants, propietaris i veïns- de fer campanya per una o altra opció.

Per una banda, l’enquesta està esbiaixada en la mostra, donant un pes superior als usuaris de l’autobús. L’Ajuntament ha reforçat l’enquesta online amb enquestadors presencials que només s’adrecen als usuaris de l’autobús, que estan situats a la parada del carrer Guimerà i, fins i tot ,dins els mateixos busos.

Està esbiaixat també el contingut de l’enquesta. L’enquesta se centra sobretot en les modificacions que pot rebre la línia de bus, però no en la molèstia ni en el perill que suposa pels vianants la presència de l’autobús en un carrer sense cotxes.

Per últim, l’enquesta s’ha convertit en vinculant a mig procés. A les reunions de presentació del procés participatiu, concretament a la del 9 de setembre dirigida al comerç, el mateix regidor de mobilitat, David Aaron López, havia afirmat que l’enquesta no seria vinculant. Unes declaracions de l’Ajuntament a la premsa del passat 22 de setembre, amb el procés ja en marxa, afirmaven que la consulta sí que seria vinculant, però no aclarien cap aspecte de la metodologia, com per exemple el mínim de participació.

Sembla clar que el govern de l’Ajuntament ha dissenyat un procés que fa prevaldre l’opinió dels usuaris de l’autobús sobre la de la resta de la ciutat.

També val a dir que en lloc de proposar diverses solucions urbanístiques per aquest espai singular -tipus de paviment, disseny de la jardineria, de les àrees de descans i/o de lleure, de les terrasses, dels contenidors de brossa i les papereres, etc.- tot queda reduït a que hi passi, o no, l’autobús.

El comerç de la ciutat ens posicionem clarament per un procés de presa de decisió que no enganyi als ciutadans de Manresa i que tingui en compte les conseqüències i els implicats.