Quan plantejar la creació d’una botiga on line, quina estratègia seguir, quins són els passos per posar-la en marxa i moltes d’altres qüestions relacionades amb els negocis a la xarxa s’abordaran al taller gratuït que ha organitzat la Cambra per al proper dimarts, 28 d’octubre, de 9 a 11 del matí. La participació està limitada a 20 persones i cal fer inscripció prèvia a l’adreça de correu electrònic jmonge@cambramanresa.org. Al taller, que anirà a càrrec del consultor en màrqueting digital Jordi Argelich, s’hi explicarà de manera pràctica tot el que s’ha de tenir en compte a l’hora d’obrir un negoci a internet.

El comerç electrònic va créixer el 2013 prop d’un 22%, amb un volum de facturació que va assolir els 3.291 milions d’euros el darrer trimestre d’aquell any, segons dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència. El sectors que lideren la facturació en negocis on line són el turisme, seguit del transport aeri, el màrqueting directe i el transport terrestre de viatgers. La compravenda de roba va ocupar el 2013 la cinquena posició per volum de negoci, augmentant els ingressos en un 49% respecte l’any anterior.

El comerç on line compta amb un factor d’internacionalització important, i ho demostra el fet que el volum de negoci generat per operacions fetes des de fora d’Espanya amb empreses espanyoles va créixer un 39% el darrer any.