Millorar les infraestructures del territori, tant viàries com ferroviàries, és un aspecte determinant per atraure activitat empresarial a la comarca del Bages. En aquest aspecte han coincidit tots els agents que han participat avui a la Cambra a la jornada organitzada conjuntament amb el Cercle d’Infraestructures sobre sòl industrial al Bages. Els ponents de la sessió han estat Isidre Gavin, director general de Cimalsa, Pere Masachs, gerent de Consultora Immobiliària Masachs, i Joan Torres, alcalde de Sant Vicenç de Castellet. També hi han intervingut els presidents de les dues entitats organitzadores: Pere Casals per la Cambra de Comerç de Manresa i Pere Macias per la Fundació Cercle d’Infraestructures.

Isidre Gavin ha assenyalat que ara és un moment d’oportunitat per al Bages per l’augment de la demanda de sòl industrial. Malgrat tot, ha indicat que s’han produït alguns canvis de paradigma que obliguen a posar al dia l’oferta actual de sòl industrial. Entre aquests, ha destacat la necessitat d’actualitzar l’urbanisme dels polígons industrials, la tendència a la concentració tant d’empreses com de processos, que requereixen d’espais més grans, i el canvi de client final, que ara moltes vegades ja no és l’empresa que necessita la nau sinó grups inversors o promotors que treballen per a diferents clients.

Pere Masachs, al capdavant d’una de les empreses amb més oferta de sòl industrial privat en l’àmbit nacional, ha fet una radiografia de la situació actual del sòl industrial del Bages. En aquest sentit, ha destacat que en el que portem de 2016 ja s’han doblat les operacions respecte el 2015 i que les perspectives per a la comarca són molt positives a causa de la manca de sòl industrial proper a Barcelona.

El cas de Sant Vicenç de Castellet ha posat la visió sobre el paper dels municipis en la dinamització del sòl industrial. El seu alcalde, Joan Torres, ha demanat lideratge a nivell comarcal i ha anunciat la finalització d’una rotonda que haurà de facilitar l’accés a les zones industrials del municipi, ara molt afectat pels canvis a la C-55.