La Cambra de Comerç de Manresa ajuda onze empreses catalanes a obrir mercat al Japó i Corea del Sud
La Cambra de Comerç de Manresa consolida el seu paper com a referent en l’impuls a la internacionalització de les empreses del territori, amb l’organització recent de dues missions comercials al Japó i a Corea del Sud. Les accions han tingut com a objectiu obrir nous canals de comercialització i facilitar contactes directes amb importadors i distribuïdors de dos dels mercats més exigents i amb més potencial per al producte català, especialment en el sector agroalimentari.
A Corea del Sud hi van participar quatre empreses catalanes, principalment del sector vitivinícola (vi i cava), així com una empresa especialitzada en fruita congelada, format obligatori per exportar a aquest país. En total, es van organitzar 25 reunions amb grups importadors de referència al país.
La missió al Japó va comptar amb la participació de set empreses, majoritàriament del sector alimentari, però també amb la presència destacada de dues empreses del sector cosmètic per les oportunitats que ofereix aquest mercat per als productes de cura personal. En aquesta ocasió, es van mantenir 28 reunions comercials amb importadors i distribuïdors de primer nivell.
Les valoracions de les empreses participants han estat molt positives. Aquesta és la tercera edició que la Cambra organitza aquestes missions comercials amb el suport de la Spanish Chamber of Commerce in Japan (SpCCJ) i de l’agència SK Bridge. La qualitat i diferenciació dels productes catalans han estat molt ben rebudes, gràcies a una combinació d’excel·lència, preu competitiu i adaptació als gustos dels consumidors locals. A més, els acords de lliure comerç entre la Unió Europea i ambdós països permeten l’exportació sense aranzels, fet que incrementa la competitivitat de l’oferta catalana.
Des de la Cambra, però, es remarca que en mercats altament saturats com el japonès i el coreà no n’hi ha prou amb tenir un producte de qualitat. És imprescindible oferir un valor diferencial, adaptar-se a les exigències dels importadors i mantenir una operativa impecable. “Només les empreses que compleixen amb rigor tots els requisits logístics, sanitaris i comercials poden establir relacions sòlides i a llarg termini”, destaquen fonts de l’entitat.
Properes destinacions: Brasil, Nigèria i Ghana
Després de l’èxit d’aquestes dues missions, la Cambra de Comerç de Manresa ja prepara les properes accions d’internacionalització, que tindran com a destinació Brasil, Nigèria i Ghana. A més, durant el mes de juliol es duran a terme diversos webinars informatius adreçats a empreses interessades en aquests mercats emergents. Aquestes sessions serviran per presentar les oportunitats de negoci i resoldre dubtes pràctics sobre com abordar l’entrada a aquests països.
Amb aquestes iniciatives, la Cambra reafirma el seu compromís de seguir acompanyant les empreses del territori en la seva aposta per obrir nous horitzons internacionals i créixer en competitivitat.