Aprofitar el potencial dels ports de Barcelona i Tarragona, així com de les empreses que hi operen oferint serveis de gestió de mercaderies, en benefici de la internacionalització de les empreses del Bages. Aquest ha estat l’eix central de la jornada que ha tingut lloc aquest matí, organitzada per la Cambra de Manresa i el Cercle d’Infraestructures, i que s’ha dedicat a parlar de la sortida marítima del Bages, amb la participació d’alts responsables dels ports de Barcelona i Tarragona i de la Federació Espanyola de Transitaris.

La principal demanda feta des de la comarca i compartida pels representants dels ports ha anat orientada a la millora de les connexions terrestres amb els ports, tant per carretera com per ferrocarril. Des de Tarragona, s’ha assenyalat la reivindicació per construir l’autovia A-27 entre Tarragona i Tàrrega i de la que podrien beneficiar-se les empreses del Bages. L’agilització de la construcció del Corredor Mediterrani ha estat una altra de les demandes de la jornada.

La sessió d’aquest matí ha servit per apropar l’activitat i les estratègies dels ports a les empreses del territori. El director general del port de Barcelona, Alberto Carbonell, ha volgut destacar que la inversió privada més important que s’està fent actualment al port de Barcelona és a càrrec d’una empresa del Bages, Iberpotash, que ja és un dels principals usuaris de la infraestructura. Pedro Bernal, cap de la divisió de Comercial i de Desenvolupament de Negoci del Port de Tarragona ha explicat l’especialització del port en productes agrícoles i per a la indústria química. Per la seva banda, el vicepresident de la Federació Espanyola de Transitaris, Agustí Montori, ha exposat els serveis i les garanties que ofereixen aquestes empreses, que s’ocupen de gestionar el transport internacional dels seus clients.