Un sector de futur, que creix i amb capacitat per adaptar-se a les noves tendències. Així ha definit el comerç català Muntsa Vilalta, directora general de Comerç de la Generalitat, que aquest matí ha participat en un esmorzar empresarial a la Cambra de Comerç de Manresa. L’acte ha estat una presa de contacte amb representants d’organitzacions de comerciants del Bages, tècnics municipals i empresaris del sector, i ha servit per presentar les polítiques d’impuls al comerç de la Generalitat de Catalunya.

D’entre les diferents línies de treball per dinamitzar el sector, Vilalta ha defensat fermanent la necessitat de cooperació entre tots els agents implicats: comerciants, associacions, administració i Cambres de Comerç. Vilalta ha explicat els 4 pilars en els quals es basa el Pla de Comerç 2020 del govern i que són la transformació digital, el creixement, la internacionalització i el foment del talent. Per tal d’impulsar aquests aspectes, ha anunciat per aquest mes de novembre diferents accions formatives per al sector comercial a tot el territori català, en els àmbits de la digitalització i l’aparadorisme.

La directora general ha defensat el model comercial català, afirmant que encaixa al 100% amb un objectiu de triple sostenibilitat: econòmica, social i ambiental. Vilalta ha defensat el comerç basat en experiències, afirmant que “el comerç està de moda i ens ho hem de creure”.

La relació entre comerç i turisme i la formació han estat els dos temes principals que els assistents a l’acte han traslladat a la directora general. Pere Casals, president de la Cambra de Comerç de Manresa, ha defensat una millor formació dels professionals del sector, especialment d’aquells que es disposen a obrir un nou negoci. D’altra banda, s’ha emplaçat el sector comercial del Bages a treballar en paral·lel als projectes turístics que s’estan desenvolupant al territori.